tisdag 7 juni 2011

Helt strålande rapport

Termometern visar +30 grader, klockan är ungefär 19,45 och jag har haft en toppendag på jobbe´ med 7 timmars solande. Oh la la.

Liten har haft utedag på förskolan så hon var supertrött och nöjd (och ännu brunare. Hon är verkligen mörk i hyn, tack och lov, hon bränner sig inte lätt. Det gör förvisso inte jag heller. Blir aldrig röd, bara brun. Vi äro pepparkakor innan sommaren är över. Int´så snyggt att bli röd, vilka stackare. Jag hade hellre smörjt in mig med brun utan sol, innehållet i en Bajamaja, eller hållt mig inomhus än visat mig bland folk röd som en kräfta. Frääääscht).

Sambon har stukat foten, eller vrickat den, eller brutit eller fått en spricka. Nåt har han iallafall gjort för den är ungefär dubbelt så stor som den andra, alldeles blå och ond. Går man till doktorn? Nehe. (Tror att han stukat, och max fått en spricka).
Men går man inte till doktorn så ska man inte klaga. Gräset måste klippas imorgon.
Sötgurka. Jag lider med foten (och sambon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar