torsdag 16 juni 2011

Jag vill klaga....

2 dagar med huvudvärk. Orsaken är detta:

- Pressar mig själv lite för hårt när det gäller både träning och mat. Jag får ett sjukt dåligt samvete när jag inte hunnit träna eller är helt jääävla död efter jobbet och helt enkelt inte orkar. Det är jag inte van vid. Samvetet alltså. Säkert nåt jag måste jobba med åt nåt av hållen.
Men inte idag.

-Dricker på tok för lite vatten. Skräpning nu en gång för alla, L! Helvete- Ska jag behöva be nån piska mig då jag inte dricker tillräckligt. Helst nu på sommaren är det ju extremt noga med detta. Inte piskan, utan vattnet. Daaah, fattar ni.

-Har ont i nacken. Flera dagar har jag sovit som en kratta och knölat ihop kuddjävlarna (milt sagt!). Dom är nya, men dom passar mig inte helt enkelt. Har en känslig nacke som får värk ofta, och ofta är kuddarna boven. Eller att jag suttit i blåst.
Imorgon efter jobbet intar jag Jysk för shoppning av nya kuddar.

Men nu, nu blir det att piffa till sig, ta svarta faran till staden och sen jobba kväll/natt. Funkar fint.
Adios.

3 kommentarer:

  1. Sortflaskor som du fyller varje morgon och tar med dig vart du än går. Droppa i lite citron för fräsch smak.

    SvaraRadera
  2. 1 ja något måste man göra varje dag, annars går det snabbt utför ;)
    2 Har läst att det här med vattenhysterin är klart överdriven, man blir törstig när man behöver dricka helt enkelt.
    3 Sen jag slutade att ha en miljon (två) kuddar i sängen och gick över till en så har min nacke varit bra.
    4 Du kan bortse från mina föregående tips för man känner sin egen kropp bäst själv, hehe ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för bra tips!

    Måste nog förklara mig :-) som GBP-opererad är det väldigt viktigt att få i sig en viss mängd per dag. Och eftersom jag inte alls får i mig den mängd mat min kropp behöver för att träna som jag gör så blir jag mer slut nu än jag blev innan när jag bar på ännu fler kilon. Men konditionen är ändå bättre. Lite svårt att förklara men kort sagt så bör jag lyssna på kroppen när den säger att jag ska vila en dag eller två. I och med operationen går jag ner ändå men naturligtvis är målet att orka träna varje dag eftersom det är så jag ska leva i framtiden. ;-)
    Håller med dig Ronny om ditt sista tips. Å även om kuddarna! Men det är så mysigt att ha en hög med kuddar i sängen ju :-D

    SvaraRadera