tisdag 14 juni 2011

Linda- Minus 68 cm.

Här kommer 4 månaders GBP-resultat i centimetrar:

Hals: -4 cm
Bröst: -10 cm
Under bröst: -12 cm
Midja: -17 cm
Mage: -19 cm
Överarm: -6 cm


Slutsats: Jag är glad att det inte skenar iväg. Jag är nöjd med mina resultat och huden hinner t.o.m med. Huvudet hänger inte riktigt med ännu men ibland kan jag se glimtar av mig själv i ett skyltfönster och haja till och tänka "Damn, vilken jävla snygg Lindy!" Jag både märker och framförallt känner skillnaden i hela min vardag. Allt från att plocka upp leksaker på golvet, till att knyta skor, cykla, GÅ, bära matkassar osv. Det är så roligt att prova kläder. Observera att jag inte skriver shoppa kläder, för jag fastnar lätt i butiker och bara provar, provar och provar alla dessa snygga kläder, på dom vanliga avdelningarna. Det är HUR stort som helst för mig som har ett enormt klädintresse och vill se bra ut. Jag känner även att JAG börjar komma fram mer. Jag börjar bli den där rocktjejen som jag en gång var. Jag kommer i DOM kläderna igen.

Dessutom (det allra viktigaste!) är jag en mkt gladare sambo, piggare mamma, snällare dotter, lojalare arbetskamrat, effektivare granne, trevligare kund och bättre kompis. Hela mitt liv har förändrats (om än väldigt drastiskt) på dessa få månader och jag kan inte ens föreställa mig att fortsätta leva ett så destruktiv liv som jag levde innan jag gjorde min GBP.
 
Det här är tamejfan den häftigaste resan jag gjort. EVER!

7 kommentarer:

  1. Du är så duktig, är så glad för din skull :-)

    SvaraRadera
  2. helt himla underbart!! blir lite lätt avis, men jag har i alla fall kört igång mitt "braiga" ätande igen, efter en period av mkt dåligt ätande.. Många orsaker, men nu tar ja tag i det igen då, för femtielfte gången, men vet ju att jag kan, gäller att hålla det sen bara, då hojtar jag till när jag kommit så långt. Jätteglad för din skull! Å lite avis är ja allt! ;) KRAAAM /Ulrica o alla hundar

    SvaraRadera
  3. Tack vänner!
    Jag är oxå glad för min skull och skulle bli grymt avunds om nån annan gått ner detta och inte jag ;-)

    Ullis, mitt problem är oxå att HÅLLA VIKTEN. Att gå ner är inga svårigheter för mig. Det klarar jag. Men att hålla den.. Jo, tjena. Det är dels därför jag gjorde denna operation.

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat på kort tid! =)
    Jag har varit såååå dålig på att mäta så jag vet inte alls mina mått. Men får veta på 1-årskollen iaf. Får vänta med spänning tills dess. Väger mig inte ens längre. Det är som om problemet och stressen kring vikt bara försvunnit. Vägrar gå in på vikt-op och andra sidor där alla "maniska" opade sitter och jämför och stressar hur många kilo, gram och centimeter dom gått ner. Så det så! =)

    SvaraRadera
  5. Vet du vad, jag hänger inte heller på dom där maniska sidorna längre. Huvva, bort med stress och press där alla sitter med pekpinnen i högsta hugg. Nej, huvudsaken JAG mår bra av det jag gör. Jag hade inte mätt mig på över en månad och kände att det var dags, väger mig inte heller ofta längre. Jag värdesätter istället livskvalitén som jag fått med operationen. Inte viktnedgången (men den har ju stor del i det hela). Tror du förstår.

    Jag tycker det är mer intressant med mått, än vikt. Fast mest kul är det ju att det känns på kläderna. Stooor skillnad. Men nej, jämföra sig är bara elände och dumhet. Alla kör ju sin egen kurva. Det är precis som med bebisar. Följer man den så är det fine. ;-)

    SvaraRadera
  6. Du är så fantastisk!! Nu ska jag ta efter och försöka bli lika nyttig och fit som dig. Har ju slappat och ätit som en häst de senaste halvåret. =)

    SvaraRadera
  7. Det är ju helt naturligt, Lisa. Det skulle jag oxå ha gjort. :-D
    Men kul om jag skulle lyckas inspirera någon. Man mår så mycket bättre när man trivs med sig själv. Fast i mina ögon är du helt perfekt. Kram!

    SvaraRadera