tisdag 21 juni 2011

Örnsköldsvik

Vi anlände till Örnsköldsvik för ett par dagar sen, för att träffa vår mäklare. Han kändes som en bra prick och jag fick förtroende för honom. Nu ska han värdera vårt hus för att sen ge oss ett utgångspris. Jag hoppas på att det blir som vi vill.

Vårt hus (det första alltså, det som vi nu haft som fritidsboende ett par år och inte längre hinner med) är byggt 1931 och är i ett fint skick för att vara ett gammalt hus. Har ett speciellt band till detta hus eftersom det är mitt och P´s första villa, vårt första projekt tillsammans, vi har renoverat och slitit nätterna igenom när jag var höggravid och väntade Freja. Freja har vuxit upp här och hon A V G U D A R  detta hus och pratar ofta, ofta om det som "det andra huset".
En bit bort går tågrälsen och hon gillar ju tåg, den här lilltjompan, så det är extra spännande. Men mest tror jag att hon trivs för att vi har semester och all tid i världen då vi är här. Det måste ju även dom små känna?
Vi bort ett stenkast från havet och en fin badplats där vi tillbringade massa tid förra sommaren. Det enda som fattades när vi bodde här var en båt. Iof, så fattas det nu oxå. Vi bor ju alldeles intill en vacker sjö nu. Men Freja löste problemet igår och blev seriös spekulant på en båt för sisådär 250.000:-
Nåt man verkligen, verkligen, verkligen behöver. I en sjö. Enligt den pappan & dottern i huset.

För mig skulle det räcka med en kanot. Men det är ju jag det.
2 mot 1. Jag känner mig nerröstad redan innan vi börjat diskutera.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar