fredag 1 juli 2011

Plus/minus

Min GBP-operation innebär både fördelar och nackdelar. Listar här nedan några plus & minus som jag reflekterade över  i morse.

+

- Jag rör mig som en gasell numera (Ok... Som en smidig flodhäst...).
- Jag har ett toppenhumör (oftast!), en livsglädje som smittar av sig på familj (och vänner, hoppas jag), en energi som jag inte visste att jag saknade.
- Jag har dragit ner sjukstatistiken betydligt.
- Jag börjar trivas med mig själv igen och KAN faktist se saker jag tycker om hos mig själv i spegeln.
- Jag är mkt, mkt, MKT mer utåtriktad. Dvs. jag har ett starkare självförtroende.
- Jag kan ha vanliga stl.

-

- Jag har ungefär 5 sopsäckar med kläder som bara väntar på att slängas/skänkas/säljas.
- Jag minskar så snabbt i stl att jag inte kan förmå mig till att köpa nya badkläder för flera hundra spänn i år, utan får dras med en flera år gammal baddräkt istället (Men svart funkar än?). Dock hänger rumpan när man kliver upp ur vattnet. Här vill jag hylla våran sjö & mamma å pappas pool. Dvs. Folktommar badplatser!
- Jag har svårt att passa mattider på sommaren, när man är ute på aktiviteter och det gör att jag kan bli lätt illamåeende och tappa orken ganska fort.
- Jag ser ut som en anslagstavla på magen.
- Jag kan inte svulla i mig en fet, smarrig glass utan att få dåligt samvete.

Som ni ser, minussidan går att leva med. Lätt. Dock hoppas jag att mina ärr försvinner nångongång i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar