tisdag 30 augusti 2011

Ångestladdat skoinköp

Det blev ett plötsligt stadsbesök för mig och dotra efter hämtningen på förskolan. "Aj, mamma, det gör ont i mina tår". Men oj? Dom för våren nyinköpta skorna hade helt plötsligt (över en natt bara?) blivit för små och det resulterade i ett akutinköp av, givetvis, rosa skor (med prinsessor på!). Varför blir jag inte förvånad längre? Denna lilla motorintresserade, modepopbrutta är fantastiskt förtjust i tjejiga grejer oxå. Dock ska vi inte glömma att verkligen poängtera att hon faktist har ärvt både sin far OCH sin mors motorintresse. TACK Å LOV! Det är inte bara rosa och glitter och nagellack och halsband här. Pust!

Men frågan är; Hur fort växer dessa små knoddar egentligen? Herregud... Redan stl 26 på skorna. HON ÄR JU FORTFARANDE MIN BEBIS! (Som jag sa på skoaffärn, och Freja fnös och sa: "Jag är faktiskt inte nån bebis längre, mamma!") Bara att inse att jag har en stor tjej nu. *Ångest ångest ångest*

Sen åt vi bort min ångest på MAX. 1 Mozarellastick och en yttepytteburgare. Sen var jag äcklad. Men ångesten över att inte ha någon bebis längre hade försvunnit. Vem har sagt att det inte är bra med mat?

1 kommentar:

  1. Folke hade nog 26 förra sommaren..... så välkommen i storbarnsångestklubben.... vi träffas via nätet varje gång barnen växer ur sina söta små plagg. PUSS!

    SvaraRadera