tisdag 30 augusti 2011

Hur är det möjligt?

....För en 3-åring att ordna ett sånt här kaos på bara några få timmar? Jag funderar starkt på att inför icke-städnings-dagar-förän-hon-har-lärt-sig-ett-och-annat-när-det-gäller-ordning-och-reda. Dom dagarna ska vara må-sö och 24 timmar om dygnet! Det hjälper lixom inte att städa.




När jag ändå var igång med mobilkameran så passade jag på att föreviga våran otroligt svarta trapp upp till övervåningen. Den ger min ångest och måste nu, jag vet jag har dragit detta förr, omedelbart renoveras. Svart trapp= Snyggt men väldigt, väldigt opraktiskt och mörkt. Den förut så svarta jag har blivit vit. Ljus! Rymd! Energi!


Ja, ni ser ju!

Och när vi ändå håller på så varför inte byta golv, slå ut några väggar och tapetsera i hallen? Såklart vi ska! Jättemörka, fula, trånga och icke hemtrevliga hallen med fula dörrar och färger. Här ska det bli...Vitt!


Köket bör oxå ljusas upp (så det passar in i övriga heminredningen). Här ska det svarta plexiglaset bytas ut mot något mönstrat och just det, vitt. F.ö är jag rätt nöjd med vårt kök. Det är ju vitt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar