onsdag 10 augusti 2011

Back....

Jag är en usel bloggerska. Kan inte skylla på tid, för den har funnits. Men inspirationen, lusten, till att skriva ner tankar & funderingar har varit som bortblåst. Nu tänkte jag göra ett försök och passa på då sambon är iväg på sitt nya arbete och barnet leker snällt med mitt fina kusinbarn.
Konstig känsla... Att vara helt ensam hemma.
Jo, sambon har tänkt skära ner på silververksamheten efter ett X antal år inom branschen. Att gå hemma och arbeta sliter på både förhållande och det sociala nätverket, och nu hade han tur att halka in på ett bananskal.
Kommer att bli en stor förändring och omställning för oss (för mig!) som har haft det lyxigt med hämtning på dagis och icke-stressiga dagar, middag färdig osv. Men vi kommer nog in i vardagen vi med och kan nog inom kort kalla oss Svenssons.

Imorgon börjar barnet om på förskolan efter sommarlovet och jag har en stressig dag med innehåll av både tvätt, planering och göra dagisschema. Lägg till huvudvärk på det så har ni en helt ultimat dag för en Svensson.
Men jag kan inte påstå annat än att jag gillaré.
Är ju inte riktigt nån ledighetsmänniska, utan gillar att ha många bollar i luften samtidigt. När allt går back to normal myser jag och ser fram emot den riktiga hösten med tända ljus och myspys i soffan.

Vikten tickar neråt rätt sakta just nu. Däremot så har måtten minskat nåt så jävulusiskt mkt. Bloggar om det en annan dag.

Back to dagisschema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar