torsdag 4 augusti 2011

Home

Home again!

Blev lite kortare än vi planerat. Dvs. Smeden i familjen hade "glömt" att ändra leveranssätt i webbshopen, så rätt som det är trillar det in (i måndags redan!) ett par akutordrar (dom har vi leverans 1-3 dgr på). Men det gör inget, vi hann det vi skulle.

Dvs.

I Tisdags tog vi en tur till Mellansel och storebrodern i familjen. Patrik skulle meka i sin fina BMW och jag och Freja planerade att bara slappa och äta massa glass. Sagt & gjort.
Sen tog vi en tur förbi lillasystern, och blev bjudna på våfflor, sylt, maränger och grädde. Samt en supergod sockerkaka. Mums! Gissa vem som dumpade när hon kom hem... En snabb liten dumping-light dock, och när den gått över så tog jag min sedvanliga kvällspromenad (jojo, sedvanliga...Eh...) runt det helt underbara havet/stranden för att inse att jag verkligen verkligen verkligen borde få smisk som ville flytta till V-botten igen. Hallå, Västernorrland ÄGER!

Igår, onsdag, fixade vi gräsmattan och sen slappade vi på stranden som finns ett stenkast från vårt hus. Freja tyckte det var jättekul och då njöt naturligtvis hennes föräldrar oxå. Trots kallblåst. Några dopp i havet och sen hem för att packa bilen. Sen åkte vi förbi fina Lisa med familj. Världens mest underbara Lisa! Freja fick hålla lilla Flora som är 2 månader gammal (ungefär) och gissa vem som pladdrade en bra bit på vägen hem om bebisar... Jojo.
Freja är pytteyttebarndomskompis (dvs. bebiskompis) med Floras söta storebror Folke.

Idag ska lilla vildingen i huset skjutsas till Frida för övernattning. Hej bara, vad vi är i farten. Själv ska jag ta itu med mina underklädesbekymmer (minus 35 kilo visar sig på många sätt, och mina nuvarande underkläder korvar sig!) och jag är inte särskilt peppad på att prova underkläder en dag som denna.
Men på lördag ska vi på krogen med fina Frida & Lars, så då vill jag inte se ut som en tant som bajsat på mig under kläderna!

3 kommentarer:

  1. Grattis till din fina viktminskning!
    Nu har jag också opererat mig :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt nya liv! Hoppas allt gick bra?

    SvaraRadera
  3. Blev så glad att ni ville komma förbi! Saknar er massor och det är så härligt att få se dig med jämna mellanrum. Freja är ju helt underbar och fin på alla sätt! Kram!

    SvaraRadera