tisdag 13 september 2011

Dumping

Jamen sådär ja! Då har jag ett skäl till att viktblogga igen. Eller rättare sagt, magoperationsblogga. Jag har varit så himla skonad från allt detta kring Dumping (läs här).  Tål all mat efter operationen, kan äta små mängder men behöver inte äta dom sakta, sakta, sakta. Tål att dricka tillsammans med maten också (inte alla som kan). Men idag, herregud. Lyxade till eftermiddagen med 2 små muffins och dumpingen kom som ett brev på posten efter en liten stund. Illamående, kallsvettningar, hjärtklappning. Ungefär som att man tror att "Nu jävlar, äré kört. Nu dör jag". Mao dumpingen from hell
Sen somnade jag, när allt var över. Som som en stock i nån timme. Man blir HELT slut och det går inte att vakna.

Summan av kardemumman är att jag kommer aldrig mer att äta muffins ;-)
Joho, det kommer jag säkert. För jag tror inte det var själva muffinsens fel. Jag tror snarare det var resultatet av några dagars slarvande med för söt och för fet mat.
Ett tecken på att jag ska hitta tillbaka till äggen och tonfisken igen. Trots att jag fortf. är helt borta efter denna "attack" så tycker jag att det var rätt åt mig.

Har haft en himla bra återhämtning efter operationen, och måste lära mig att visa hänsyn och uppskattning samt respektera min kropp. Vårda den på bästa möjliga sätt för att operationen ska visa bästa resultat.
Helt enkelt!
(Damn, jag blev förvandlad till en bättre människa under tuppluren).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar