onsdag 28 september 2011

Mat för kräsen donna

 















Lunch är ju ett ganska vanligt problem, iallafall i det här huset. Men med min GBP-operation är det ju såklart viktigt att äta ordentligt, och med barn i huset blir det ju oxå en viktig "händelse" såklart. Idag fanns det verkligen ingenting lättlagat i kylen som passade mina smaklökar och mitt humör, så jag gjorde en utgrävning i frysen och hittade en påse med kycklingfileér. Kyckling är ett säkert kort hos lilldonnan som verkligen är en finsmakare.
Den är ju kanske inte det allra mest ultimata i fettväg, men himmelskt god. Om ni vill testa så kan ni göra ungefär såhär:

- Skiva och stek kycklingfileérna 
-Salt, peppar, curry
-Ta upp kycklingen ur stekpannan, häll ner en burk med Bonjour Vitlök och låt smälta
-Häll ner ca 5-6 dl matlagningsgrädde (Jag använder alltid Mildas lila)
-Smaksätt med Sweet Chilisås & parmesan.

Låt puttra ihop och servera med ris. 
Kan även tänka mig att det skulle vara gott att blanda ner skivad paprika, vattenkastanjer, purjo och dyl. Jag älskar Tag-Vad-Du-Haver-Grytor! 

Enkelt och gott!

2 kommentarer: