tisdag 8 november 2011

5 punkter




Den här fröken ( Fr. Lat) har idag ingått en pakt med sig själv.

1) Motion minst 1 timme/dag  (Okej... 3 gånger i veckan. Eller 2. Jaja, ok.. På tisdagar!)

2) Undvika socker helt och hållet under veckorna (Eller, iallafall tillsatt socker. Ja ni vet, sånt där socker som syns!)

3) Stressa mindre (Fast jag ÄR Fröken Stress, jag ÄR helt enkelt stressen, hur blir jag av med det?)

4) Börja sola. (Om jag nu ska sköta min kropp så exemplariskt så borde jag göra nåt negativt med den. Och det blir att utsätta den för fuskbränna)

5) Kliva upp med ett leende på läpparna varje morgon (klockan 5?!!!) och titta i spegeln och säga "Det HÄR blir en skitbra dag!" (Hmmmm....)

Skämt åsido.
Jag måste ta itu med träningen igen. Den har halkat efter i höst. Eller halkat och halkat, den har gått ner sig totalt och aldrig nånsin kommit upp igen. (Fast nu ikväll har jag gjort ett riktigt krigspass på cykeln).
Socker och mackor (Jag är ju en riktig macktjej oxå... Undra om jag är NÅT positivt?) ska jag försöka undvika under veckorna.
Socker är en helveteskälla till mitt dåliga humör och mackorna får mig att känna mig som en uppblåst padda.
Nu när mörkret har anlänt hit (och vi har fortfarande ingen snö.............) så är det extra viktigt för mig att tänka på att energin jag tillför min kropp måste vara av bästa slag.

Så slå ett slag för Lindy! Heja! 




4 kommentarer:

  1. Punkt 1,2 i 5 är en ständig kamp här med... dock får man vara nöjd om man fixar en av dem per dag :)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, vännen. En ständig kamp. Men man får va glad över det lilla, som du säger. <3

    SvaraRadera
  3. Socker ska bort här med, helst helt. Jag är en jävla socker-råtta, och värre har det blitt efter op! =/
    Men ska bli arg snart och bestämma mig å då h¨ller det väl några veckor iallafall. Känner mig själv för väl. =)

    /Helena

    SvaraRadera
  4. Mitt sockersug har oxå blivit starkare än det var före op:en. Men det kanske är för att jag inte tillför kroppen lika mkt socker nu. Och beroendet fortf. finns kvar och triggas igång av den sockermängd jag stoppar i mig. Borde nog va helt utan socker alltid, men helvete...Då kan man ju inte leva??????? :)

    SvaraRadera