torsdag 10 november 2011

Att öva på att göra just ingenting...

...Är ju jädrigt (!) svårt för en stressfia som mig. Eller Alfons Åberg-kopia? "Ska bara..."
Idag har jag ledig dag på hur länge som helst, känns det som. Vaknade upp med en slags panikkänsla över att inte ha något alls inplanerat. HUR GÖR MAN?
Bestämde mig för att dra en sugning av alla golven som såg ut som om ett mindre krig pågått där med brödsmulor och löv/barr som vapen. Det tog 10 minuter. Sen då?

Ska hänga med min kära mamma på nån slags sammankomst i grannbyn ikväll. Tacopaj skulle tas med och den komponerade jag ihop med känsla och fantasi under toner av både Marie Frediksson och Eva Dahlgren. Dessa 2 helt underbara kvinnor som har fantastisk musik att mysa till. Synd bara att min gratisversion av Spotify har spelat slut på alla deras låtar snart.

När jag har lediga dagar då jag gör just ingenting så funderar jag alldeles för mkt och nu består jag av en himla massa ångest och tankar. Kanske ska ta och engagera mig i nåt så jag slipper tänka. Noppa ögonbrynen och göra en helrenovering av hår som inte borde finnas både här & där. Låter som en toppenidé.
"Ska bara" aktivera lilltjompan i något under tiden. (Och sen har jag nog tappat all inspiration till att bli en ny människa igen).

Ibland vill man att tiden ska stanna. Men nu vill jag att den ska gå fort utav bara tusan!

<3Peace.

7 kommentarer:

  1. Gratisversionen av Spotify? snåljåp ;)

    SvaraRadera
  2. Finns två snål alternativ för sådana som dig... och mig ;) 1 Köp ett värdebevis för 152 spänn på närmaste pressbyrå (som i erat fall förmodligen ligger 20 mil bort ;)) och då har du spotify i 3 månader, eller 2 skaffa en gratisversion till en annan familjemedlem och sen har du två, på den nya får man dessutom 20 timmar i månaden i början :)

    SvaraRadera
  3. Vi är ganska snuskigt lika varandra på många punkter. Hyper! och när vi saktar ner så övertänker vi så vi blir deppade. Bearbetar det dagligen. Dock KAN jag sitta och ta det lugnt också, ibland! Sen är jag så hyper på kvällarna numera så jag inte kan sova. Därför läser jag och kommenterar bloggar kl 02.24 på natten! haha

    / Helena

    SvaraRadera
  4. Ronny! Vi har faktist P-byrån här i stan. Eller hade. Eller fan, det kanske var i Umeå den fanns. Hm. ;-) Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Helena, jag vet:) Jag har oxå märkt likheten. Därför TYCKER JAG ATT NI SKA FLYTTA TILL NORRLAND!!!!!! ;-)

    SvaraRadera
  6. Hahaha. Jadu verkar inte ljust på den punkten tyvärr. Kompromisser, kompromisser. Men vi kommer väl fram till nåt klokt snart hoppas jag. Dock ingen flytt på långa vägar, inte efter de senaste dagarnas diskussioner iaf. Men vad är en bal på slottet. =D

    /Helena

    SvaraRadera