söndag 18 december 2011

4-års kalas & "hejdundrande" vinter...

Hej! Här har ni mig igen. Världens sämsta bloggare. Nu kan jag dock inte skylla på mina slappa lediga dagar längre, för nu är jobbet i gång igen i full rulle. Har även avverkat Lilla frökens födelsedag samt 2 kalas, besök på badhuset samt Leos lekland. Och så har vintern anlänt! Eller vinter & vinter. Vinter är det när näsborrarna fryser ihop och nackhåret frostas. Nu är det snö och plusgrader. M a o, söderslask.

Men jag har en jävla julstress, som bara flög på mig från ingenstans. Sista julklapparna, julmat som ska inhandlas, huset som ska städas... Ja, ni vet! Jag brukar inte vara julstressad men jag tror det är en vuxenpryl. Att se till så alla, inklusive alla materiella ting, har det gott och bra. Helst av allt skulle jag vilja dra mysfilten över mig och inte komma fram föränn efter nyår, men istället stressar jag vidare.
Jobbar dock hela veckan och ser jobbet som min "fristad" där jag inte behöver tänka på annat än just jobbet. Jag gillar´t.

Nyss anlände karln hem. Han blev tvungen att akutåka till Ö-vik igår, och kom hem mycket rikare och mycket tröttare. Men hey, lite sömn på det så ser vi på saken med andra ögon i morgon. Tar på mig spederarbyxorna och åker till Piteå med mor i veckan, så extra slantar kom väl till pass.  Alltid roligt att ha kvalitetstid med mor, hon är underbar.

See you later. Puss & kram sålänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar