måndag 12 december 2011

Världens sämsta bloggare

...Utnämner jag mig härmed till! Men vi har haft såå mkt på gång och all ledighet som jag just nu befinner mig i har gjort mig till en lat människa med noll ambition att vara kreativ. Har just precis landat i att vara ledig och lärt mig andas och förstå mig på den här fantastiska känslan av att bara vara, gå omkring hemma och lulla på och dra fötterna efter mig, inte duscha föränn på eftermiddagen och titta länge, länge på barntv på morgon tillsammans med lillhjärtat. Imorgon planerar jag t.o.m att ha bullbak innan vi ska mysa till förskolans luciatåg på kvällen. Det ni! Då fattar ni, jag har förstått galoppen med lediga, lata dagar.


....Såhär lagomt till att jag snart ska börja om att jobba igen!

Här kommer lite bilder från senaste dagarna i vårt liv.


Vi fick hem vårt nya köksbord med tillhörande 6 stolar. Hur fint och vitt som helst. Bra kvalité för liten peng och fri hemleverans till dörren. Ibland gör man bra kap. Men naturligtvis var det mycket att skruva. Och skruva. Och skruva....


Men tillslut så stod det där!



Som en dröm (väggordet!). Numera flitigt använt och hemtrevligt i vårt svart/vita kök.


Freja kom hem med den finaste, lilla ljuslykta från dagis som hon väldigt kreativt skapat.


Stjärnan själv i skrynklig luciaskjorta och skrynkligt rött band. Hon var ju tvungen att prova innan den var färdig... Men imorgon ska den vara fint struken och banden ska hänga där det ska vara. Ljusen i kronan ska få nya batterier och hon kommer va den sötaste lilla lucian ever!




Jag försökte mig på jättemaränger sent på lördagskvällen (glassmaskinen kräver äggulor, så då gör man maränger av alla äggvitor såklart!). Men dom såg mest ut som stora vita hundbajskorvar. Fast smakade himmelskt. Krispigt och segt på samma gång. Nästa gång droppar jag ner karamellfärg i smaten så vi får nån färg på härligheten. Lagomt till 4-års kalaset kanske?

2 kommentarer:

  1. Ja nu börjar jag snart hålla med dig, händer inte mycket här? ;).. du måste ju tänka på oss läsare ;)

    SvaraRadera
  2. Har skrivit ett litet inlägg tillägnat dig ;)

    SvaraRadera