lördag 25 december 2010

Os-hopp

Int´fan har jag tid med detta int. Jag åker skidor, både utomhus och inomhus, med Sveriges nya OS-hopp "Lilltjompan"! Herregud, vad det går. 
Hon slog in napparna i ett fint guldigt paket till tomten, räckte fram det och sa "Nu har jag slutat". I gengäld fick hon en önskad julklapp som var just skidor & stavar.
Hon fick ungefär en miljard andra julklappar oxå och varenda liten pinal var mkt, mkt uppskattade. "Oj, ett par tofflor, tack tomten precis vad jag önskat mig". "Åh, en stooor penna, det ville jag ha". Haha. Hon kan konsten den tjejen, att charma.

Idag har vi varit på bio. "Lilla Spöket Laban" och en massa godis i en varm, mysig biosalong. Mkt nice.
Vi har dock kring -25 grader här. Meeen, ingen som klagar, ingen som klagar. Gillar man inte kyla och snö, så bor man helt uppenbarligen i helt fel land. Sooo, move you ass, man. Det här är guld ju! Det luktar skoter å soppa överallt, mumma! Dock har vi kanske en tredjedel snö av vad Sö. Sverige har och sanningen är väl den att vi kommer att få sommar ungefär 3 månader innan dom. Om dom nånsin får sommar igen. Haha.

Näe, dax att ladda med en massa nyttigheter (Choklad!) så man orkar med ett pass med nya Gunde Svan imorgon oxå.

4 kommentarer:

  1. Låter som en nöjd lilltjompa det där. Choklad är bra för en mammasjäl, och för min med. haha =)
    Mörk choklad med havssalt går åt i massor här hemma iaf. =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att skidorna blev så uppskattade! Här ska vi nog försöka dra ett litet spår på lägdan så vi kan åka på slätten bara. Grannens pöjk hade fått skidor i julklapp också. Jag är ju själv sugen på att åka lite, men blev avrådd från uppförsbackar av sjukgymnasten. Så det ska nog passa mig också =) Kram!

    SvaraRadera
  3. Nää, passa dig från sånt som förvärrar. Herregudsiken, det kommer en vinter nästa år oxå. ;) KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Har inte testat havssalt, men det sägs att den e helt OK.... Kan bara inte föreställa mig hur dom komborna går ihop? Värt att testa! Imorgon när jag jobbar kväll hehe... ;)

    SvaraRadera