onsdag 19 januari 2011

Stinkan

Det är ju SÅ roligt att ha en 3-åring i huset. Ingen dag är den andra lik och alla nya ord, alla roliga meningar, all denna humor och hennes glimt i ögat- Helt obetalbart!

Igår, t.ex. Då bad jag henne gå och tvätta sina händer efter att ha ätit en clementin. Hon vägrade å tillslut så tappade jag tålamodet (ovanligt!) och så sa jag; Näemen, då får väl alla dina leksaker börja STINKA clementin då.
Då gick hon och tvättade sig, kom tillbaka och sa nöjd:
-Nu luktar inte mina händer STINK längre.

Haha. Gullrumpa.

Finns hur många roliga incidenter som helst som man kan berätta om, men jag tror jag behåller dom flesta inom familjen och försöker skriva ner dom i hennes bok. en del delar jag dock med mig av till er.

2 kommentarer:

  1. Det e inte lätt att va liten!
    Haha, så jävla sött. Barns kommentarer är obetalbara! =)

    SvaraRadera
  2. Jag veeet. MEN ibland hoppar det riktiga GRODOR ur munnen på henne oxå. Som ex, "titta mamma på den gamla häxan"...När man står i kö på affärn. *Ooops* Nog för att jag tycker det oxå är roligt, men inte när tanten hör! Hahaha!

    SvaraRadera