fredag 11 februari 2011

Ms. Fatty goes slim.

Första påsen blev en "choklad". Kanske en dålig strategi från min sida,  jag tänkte börja med den godaste (om nu nån är god...). Men jag borde alltså ha börjat med den äckligaste för att sen arbete mig uppåt.

Kameran är på laddning för att dokumentera helvetet. (Dvs. mig). Har invigt vågen för första gången på flera månader och har mätt mig. Hm, vad ska jag säga? Det kan bara bli bättre.

Har även bestämt mig för att sätta upp belöningar till olika "delmål".
Mitt första delmål är -15 kg och belöningen är då en klippning & färgning på salong. Jippie! Ser fram emot det! (Om jag nu kan hålla mig fram tills dess).

So long, fatty- Hoppas vi aldrig mer ses igen!

12 kommentarer:

  1. Då är det inte så länge kvar tills du får klippa och färga dig då, PERFEKT! =)
    Delmål är jättebra!! Hur smakade chokladen?

    SvaraRadera
  2. Nja, jag tänker att det säkert är 3 månader kvar tills dess ;-) Tar ett kilo i taget. Men det kommer säkert bara att rinna av mig.

    Chokladen var hemskt söt. Inte min grej på förmiddagen. Men får prova mig fram. Känner mig dock lite illamående just nu, men det är väl för att det var för sött. Men tack gode för tuggummi! Tuggar som en galning!! Haha!

    SvaraRadera
  3. Men 3 månader går FOOOOORT i promise! ?=
    De flesta shaker förutom de matiga är rätt söta, men man vänjer sig på nåt vis. Prova slänga ner lite is och kör dom med shaken i en stavmixer (om du äger en). Då blir det oftast godare! =)

    SvaraRadera
  4. Hejja hejjjja!!! Du kommer att klara detta så bra och bli råsnygg på kuppen. KRAAAAM!!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas det, Lisa! :-) kram!

    SvaraRadera
  6. 3 månader MÅSTE gå fort för mitt hår är en katastrof ;-)

    SvaraRadera
  7. Inte för att va sån nu, men håret tar stryk sen så du kanske kommer få ha ett lite värre barr ett tag sen. =P Jag tappar asmkt hår nu sista månaden. Jag som redan innan hade toktunt hår. Men vet ju att det kommer tillbax sen iaf. Alltid nåt!

    SvaraRadera
  8. Att få tunnare hår gör mig inget, jag har redan så himla tjockt!

    SvaraRadera
  9. Tips tips!! När jag höll på att bli flintis efter Folke hade fötts så gick jag till frissan och klippte mig somvanligt. Hon såg då hur flintis jag var och fråga om jag ville ha en behandling som bromsade upp det och jag tackade såklart ja. Hon masserade min hårbotten med detta http://www.beautybay.com/haircare/wellasp/balancescalpenergyserum/
    Från den dagen så föll håret av i vanlig takt och det nya hann växa ut i samma takt som det gammla föll av. Såklart föll det väl av lika mycket i längde som hade rykt ändå, men jag slapp se hel flintis ut. Kommer att gå och köpa schampot som hör till den serien när Smulan är ute och kanske serumet också eller be dem på salongen he på nån sväng bara.

    OBS. googlade fram första bästa bara, det finns säkert bättre sidor att köpa denna produkt ifrån ifall man vill shoppa på nätet.

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset, Lisa!
    Men jag är bara glad om jag tappar en massa hår. Det är den största nackdelen med mitt burr, att det är SÅ mkt. Jag tappade en hel del när Freja fötts- Men det var bara skönt. Ja, förutom att P trodde att jag led av nån allvarlig sjukdom då han såg avloppet i duschen. ;-)

    Men Helena kan testa ditt tips!!! :-))))

    SvaraRadera