onsdag 11 maj 2011

Fuck you, jävla pollenallergi.

Så, tillslut åkte vi till vårdcentralen med våra pollenallergier, Liten & jag.
Jag fick blåsa i nån lungmojäng som på ett fiffigt sätt mätte min lungkapacitet i datorn. Förstår ni, sjukvården har kommit lååångt sen jag var i behov av allergibehandling sist. Bara det är ju urhäftigt!
Iallafall så stod Liten där med stora ögon och trodde nog jag börjat emigrera till rymdvarelse. Stackarn var helt slut efteråt och propsade på ett besök på leksaksaffären "För att jag var såå duktig, mamma". Hon duktig? Det var ju jag som var duktig. Men vad gör man inte för sina barn?
Men leksaksaffären bjöd inte på några vidare leksaker idag, för Liten hade nagellack i sikte. 3 nagellack på Åhlens fick det bli.

Men tillbaka till pollenallergin. Jo, läkaren tyckte att jag inte alls har någon astma. Tjing! Vad kul! Men vad är det då som piper i mina luftrör dygnet runt nu och när jag träffar pälsdjur?
Jag fick iallafall nån ny allergimedicin samt några olika sprayer utskrivna. Dyrt som tusan, men värt.
Jag som hade ringt till jobbet innan läkarbesöket och förklarat mig levande och tillbaka imorgon, fick ringa tillbaka efter besöket och säga att jag nog kommer att vara halvdöendes en dag till för imorgon startar behandlingen med min nya sömnmedicin (LÄS: Allergimedicin). Alla vet väl att allergimedicin gör den piggaste människan totalt supertrött?
Vill inte riskera att somna i soffan hos min klient (visserligen har det hänt någongång.... Eh.)
Men nu tänker jag knapra piller och spraya sprayer tills det här helvetet har dämpats. Hela jag är en nysattack. Som tur är är det över om ett par varma veckor.
Och då, kära ni, då börjar grässäsongen som inte är ett dugg bättre!!

Mormor (Litens) har varit här ikväll. Vi har löst världsproblemen a´la 3-års trots, husförsäljning och bilar.
Jag gillar min mamma skarpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar