måndag 27 juni 2011

Abbekorrar i sjön

Jag älskar 3-åringars felsägningar. Dom är fast bestämda (Läs; våran 3-åring) att dom säger helt rätt, och blir mer än lovligt irriterade då man försöker rätta.
Jag skulle kunna fylla en hel bok med Frejas tokigheter. Tyvärr har jag varit riktigt dålig på att skriva ner sånt, men härom veckan köpte jag en anteckningsbok, riktigt söt med vit bakgrund och rosa prickar på, som jag TÄNKT bli proffs på att fylla.
Kanske får skriva ner kvällens sötaste i den på första sidan....
Vi var ute och fiskade (givetvis. Eller dom fiskade, jag njöt och halvsov och sa "Mmm" "Hmm" "Aaaa"...Ni vet) och Freja fick sin allra första fisk ( En riktigt fin aborre på typ...10 gram...Kanske). Stolt berättar hon sen att hon minsann nu oxå fått en "Abbekorre" och på kroken hade hon givetvis en "Max"!
Hur sött är inte det då....Suck.... Underbara unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar