torsdag 7 juli 2011

Ämne: Husfärg.

Det känns som om jag gått ner ungefär 5 kg bara idag. Pust, vilken värme! När kommer vintern?
Vi har startat projekt målning. Dvs. vi mjukstartar i år med att måla lekstugan och garaget. Huset tar vi nästa år (om vi inte blir bitna och fortsätter måla huset av bara farten MEN det tror jag icket!).
Hade ju som enats om en färg efter att ha dividerat om alla dessa färger under hela våren. Jag tyckte mörkgrått, kunde sträcka mig till mellangrått. P OCH Freja tyckte "nåt klassiskt", men gav med sig då jag tagit hem färgprover. Grått fick det bli och det skulle ju då inhandlas idag.
Men hem kom vi med... Rött.
Inte av misstag utan av klokhet.
Hus på landet ska vara klassiska. Rött är en vinnarfärg och jag älskar redan våran nymålade lekstuga.

Resterande färgprover jag tagit hem var grön, blå och vit. Men nä, grönt känns som slutet av 90-talet och blått är för mkt...Blått. Vitt är ett säkert kort och mkt fint men väldigt, väldigt opraktiskt och jag tänker inte måla huset varannat år bara för att hålla det vita fräscht. En DRÖM vore ett granitgrått/svart hus, men DET mina vänner är något för enbart svinrika och väldigt, väldigt målarintresserade. Larsa, som är våran målarpolare, berättade i förrgår att ett svart hus behövs underhållas typ ofta år för att hålla borta fulheter. Å varmt bliré.

Dåså, då har vi avklarat husfärger oxå. Nästa ämne?

2 kommentarer:

  1. Mörkgrått som är såååå fint. Eller mellangrått med mörkgråa knutar! =)/ Helena

    SvaraRadera
  2. Rätt! :-) men vårt hus är mer rött än grått (och även plånboken då grått är 3 grr dyrare).

    SvaraRadera